Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Žiju tarot
Oplatková, Hana ; Vondřejcová, Silvie (oponent) ; Klímová, Barbora (vedoucí práce)
Osobní balíček karet vytvořený na základě půlročního průzkumu a dokumentací denních prožitků. Balíček obsahuje 49 karet a je inspirován sadou 78 tarotových karet. Textový obsah – rub karty byl vytvořen podle deníkových záznamů. Líc karty byl vybrán jako reprezentace dějů obvykle se odehrávající v dny, kdy daná denní karta vycházela.
Návrh rozvoje manažerských schopností a dovedností
Drekslerová, Renáta ; Dvorská, Jana (oponent) ; Pokorný, Jiří (vedoucí práce)
Manažeři jsou důležitými osobami pro výborné fungování společností. Proto se v této diplomové práci zabývám jejich dovednostmi a schopnostmi. Díky nim mohou společnosti pomoci buď výborně obstát na trhu, nebo naopak. Pro tři manažery se po analýze jejich osobností, schopností a dovedností pokusím navrhnout řešení, která by díky tomu mohla přispět k rozvoji společnosti, ve které pracují.
Hodnocení mluveného projevu jako řečové dovednosti u žáků SŠ při výuce ruského jazyka
Bošinová, Veronika ; Rozboudová, Lenka (vedoucí práce) ; Konečný, Jakub (oponent)
Tématem diplomové práce je hodnocení mluveného projevu jako řečové dovednosti u studentů SŠ při výuce ruského jazyka. Teoretická část je věnována hodnocení v procesu učení, jeho významu, funkcím a typům. Následuje část týkající se hodnocení ve výuce cizího jazyka, poté s detailnějším zaměřením na hodnocení mluveného projevu studentů středních škol. Praktická část přináší výsledky vlastního šetření, jehož cílem bylo zjistit, do jaké míry se hodnocení mluveného projevu na středních školách při výuce ruského jazyka uplatňuje, popřípadě jaké typy hodnocení jsou zastoupeny. KLÍČOVÁ SLOVA hodnocení, mluvený projev, žák, formativní hodnocení, ruský jazyk, výuka ruského jazyka
Postupy sociálního pracovníka při práci s cizinci
KORANDOVÁ, Tereza
Diplomová práce se zaměřuje na postupy sociálních pracovníků při práci s cizinci. Diplomová práce se skládá ze dvou částí, přičemž první část je praktická a zaměřuje se na popis cílové skupiny a oboru sociální práce. Druhá část diplomové práce je praktická část. V této části je nastíněna metodika práce, operacionalizace pojmů, popis sběru dat a časový harmonogram, jsou zde vyjmenována i rizika výzkumu a etické zásady práce. Diplomová práce je zaměřena na kvantitativní výzkum. Cílem této práce bylo zjistit, jaké znalosti, dovednosti a metody a techniky sociální práce využívají sociální pracovníci v rámci výkonu svého povolání a dále také to, zda jsou tyto aspekty ovlivňovány vzděláním a délkou praxe. Výzkumný soubor se skládá ze sociálních pracovníků vybraných organizací, které napomáhají cizincům při integraci, a to v rámci celé České republiky. Výzkum byl zaměřen zejména na to, pomocí jakých znalostí a dovedností, metod a technik pracují sociální pracovníci s cizinci. Jednalo se tedy o to, aby dotazovaní subjektivně zhodnotili svůj výkon povolání. Kritéria výběru jsou: délka praxe v oboru, dosažené vzdělání podle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách. Sběr dat proběhl technikou polostrukturovaného dotazníku. Z výzkumu vyplynulo, že vzdělání sociálních pracovníků ovlivňuje úroveň znalostí a dovedností sociálních pracovníků, které využívají v rámci své profese. Dále bylo zjišťováno, zda úroveň znalostí a dovedností souvisí s délkou jejich praxe v oboru, kdy se ukázalo, že dovednosti sociálních pracovníků jsou bohatší, pokud mají delší praxi v oboru. Toto bylo rovněž potvrzeno u znalostí. Dále bylo zjištěno, že např. "vedení otevřeného a srozumitelného rozhovoru" a "respektování klienta" není ovlivněno vzděláním, ani délkou praxe. Také bylo zjištěno, že metody a techniky sociální práce ovlivňuje délka praxe pouze v případě koučování a interkulturní komunikace. Výzkum dále ukázal statistickou významnost mezi depistáží a uměním rozhodovat se. Přínosem této práce je zjištění, pomocí jakých vybraných aspektů, kterými jsou např. specifické dovednosti, znalosti, techniky a metody sociální práce postupují sociální pracovníci při práci s cizinci v České republice a jak jsou tyto ovlivňovány délkou praxe a vzděláním.
Profesní dovednosti sociálních pracovníků na oddělení sociálně-právní ochrany dětí
KUŠKOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce se zabývá profesními dovednostmi sociálních pracovníků na oddělení sociálně-právní ochrany dětí. Cílem bakalářské práce je zanalyzovat profesní dovednosti sociálních pracovníků na oddělení sociálně-právní ochrany dětí, se zaměřením na doporučení sociálních pracovníků s dlouholetou praxí nově začínajícím sociálním pracovníkům pro jejich kvalitní práci. K dosažení stanoveného cíle byl využit kvalitativní výzkum. Výzkumný vzorek byl vybrán na základě metody sněhové koule. Výzkumným vzorkem jsou sociální pracovnice na oddělení sociálně-právní ochrany dětí s alespoň pětiletou praxí na tomto oddělení. Data byla získána na základě nestrukturovaného rozhovoru a dále vyhodnocena metodou vytváření trsů. Z výsledků je patrné, že sociální pracovníci na oddělení sociálně-právní ochrany dětí mají osvojeno široké spektrum dovedností, které si často osvojili až během jejich dlouholeté praxe. Na základě rozhovorů můžeme za nejdůležitější profesní dovednosti sociálních pracovníků na oddělení sociálně-právní ochrany dětí označit komunikační dovednosti, odolnost proti stresu, spolupráci v týmu, empatii a orientování se a aplikaci příslušných právních norem. Výsledky výzkumu této bakalářské práce mohou být přínosné nově začínajícím sociálním pracovníkům na oddělení sociálně-právní ochrany dětí tím, že předkládá souhrn dovedností, které sociální pracovníci na tomto oddělení mají osvojené a které v praxi využívají, současně jsou zde nabídnuta konkrétní doporučení, která alespoň částečně mohou pomoci začínajícím sociálním pracovníkům na OSPOD z počátku jejich práce zde.
Sociální práce v chráněném bydlení v Domově Kamélie Křižanov, p. o.
HORÁKOVÁ, Jana
Bakalářská práce na téma Sociální práce v chráněném bydlení v Domově Kamélie Křižanov, p. o., se zaobírá sociální prací s uživateli s lehkým a středním mentálním postižením v chráněném bydlení v Domově Kamélie Křižanov, p. o. V teoretické části je popsáno chráněné bydlení s jeho cíli a zásadami, chráněné bydlení Křižanov, je zde uvedena cílová skupina chráněného bydlení a definováno lehké a střední mentální postižení. V praktické části je zvolen kvalitativní výzkum. Byla použita výzkumná metoda dotazování a jako technika sběru dat byl vybrán polostrukturovaný rozhovor. Výzkum obsahuje rozhovor s 10 pracovníky v sociálních službách a 1 sociálním pracovníkem. Cílem bakalářské práce je zmapovat sociální práci s uživateli s lehkým a středním mentálním postižením v chráněném bydlení v Domově Kamélie Křižanov, p. o. Dílčím cílem je ozřejmit roli a náplň práce sociálního pracovníka. Druhým dílčím cílem je zjistit, jakým způsobem jsou uživatelé zapojení do rozhodování o využití služby. Třetím dílčím cílem je popsat přínos služby chráněného bydlení. Z výsledků bylo zjištěno, že sociální pracovník a pracovníci v sociálních službách zastávají stejný přístup, který spočívá v jednotném názoru, díky kterému je mnohem efektivnější dokázat uživateli pomoci v maximální možné míře v jeho samostatnosti a rozvíjení potřebných aktivit a dovedností. Dle celého kolektivu je pozornost zaměřena na všechny možné způsoby nácviku a rozvíjení, a zároveň je kladen důraz i na dohled, který eliminuje rizika neúspěchu na minimum. Z výsledků vyplynulo, že při zjišťování způsobu zapojení uživatelů do rozhodování o využití služby je primární pro uživatele zvolit si činnost sám, kterou bude vykonávat, nebo mu napomoci, nikoliv rozhodovat za uživatele. Pro získání a trénování dovedností potřebných pro samostatné bydlení i nácvik rozvíjení praktických dovedností spojených s péčí o sebe a údržbou bytu je názorná ukázka prvotním bodem a tím sekundárním je neustálé opakování činností. Uživatel získá návyk, díky kterému pro něj bude snazší začít postupně samostatně bydlet. Co se týče oblasti udržování a vytváření sociálních vazeb, pak bylo zjištěno, že zájem ze strany uživatelů chráněného bydlení o kulturní akce je vysoký, neboť zde se svými přáteli tráví čas a mohou navazovat nové sociální vazby. Rodinné vazby jsou v mnoha případech pevné, a to i díky návštěvám, a přátelství uživatelů jsou upevňována. Co je prozatím nedostatečné, je uplatnění uživatelů na trhu práce, kdy jsou zaměstnaní pouze dva uživatelé. Bakalářská práce a její výsledky mohou pomoci dalším sociálním pracovníkům a pracovníkům v sociálních službách, kteří pracují v zařízeních sociální péče s uživateli s mentálním postižením. Bakalářská práce popisuje, co je pro pozitivní výsledky nutné dodržovat a jakým směrem se ubírat, zároveň má donutit sociálního pracovníka zamyslet se nad tím, že jeho práce musí vycházet z jeho přesvědčení, nutí ho přemýšlet, co je přínosné pro uživatele chráněného bydlení a jak důležitý je individuální přístup k těmto uživatelům. Dále bakalářská práce přináší zhodnocení a pohled sociálních pracovníků chráněného bydlení pro Domov Kamélie Křižanov, p. o., a okolí, které stále může mít předsudky vůči těmto zařízením. Tato bakalářská práce může sloužit jako podklad a potvrzení, že správně fungující a naladěný kolektiv je základním kamenem pro efektivní práci.
Žákovské dovednosti práce s leteckými a družicovými snímky
Naiman, Petr ; Havelková, Lenka (vedoucí práce) ; Hanus, Martin (oponent)
Práce se zabývá dovednostmi práce s leteckými a družicovými snímky u žáků druhého stupně základních škol a odpovídajících ročníků víceletých gymnázií. Cílem práce je sestavit didaktický test, který bude testovat všechny úrovně dovedností práce se snímky. V první polovině práce jsou čtenáři představeny letecké a družicové snímky a dovednosti práce s leteckými a družicovými snímky. Na rešerši literatury, která popisuje předchozí výzkumy v oblasti dovedností práce se snímky, navazují kapitoly zabývající se sestavením didaktického testu a následným pilotním šetřením, které bylo provedeno na 49 žácích základních škol. Na základě analýzy pilotního šetření byly určeny vlastnosti jednotlivých úloh a test byl upraven do finální podoby. Klíčová slova: družicově snímky, letecké snímky, dovednosti, didaktický test, základní škola
Ovlivňování úspěšnosti a přesnosti patovacího úderu pomocí drilových cvičení
Brožka, Matěj ; Gryc, Tomáš (vedoucí práce) ; Carboch, Jan (oponent)
Název: Ovlivňování úspěšnosti a přesnosti patovacího úderu pomocí drilových cvičení Cíle práce: Cílem práce bylo zjistit vliv specifických tréninkových podmínek (drilů z krátké a dlouhé vzdálenosti) na úspěšnost a přesnost patování u amatérských hráčů golfu. Metody: Deset amatérských hráčů golfu se účastnilo této studie (věk = 35,0 ± 12,9 let; výška = 176,7 ± 10,1 cm; hmotnost = 73,9 ± 17,7 kg; hcp = 27,7 ± 13,4; herní zkušenosti = 4,2 ± 2,6 let). Design této studie se skládal ze sběru dat před tréninkem, tréninkového úseku, a sběru dat po tréninku. Při sběru dat odehrál každý hráč 10 patů ze vzdálenosti 0,9 m, 1,5 m, 3 m, 8 m, 10 m a 12 m. V rámci 4 týdenní intervence byl výzkumný soubor rozdělen na dvě skupiny (krátké a dlouhé drily). Pro zjištění vztahu mezi parametry úspěšnost a přesnost patů, herní úrovní (hcp), herními zkušenostmi a frekvencí trénování jsme použili Pearsonův korelační koeficient (p < 0,05). Pro zjištění statisticky významného rozdílu mezi úvodním a závěrečným testováním jsme použili párový t-test. Výsledky: Při hodnocení všech hráčů dohromady před a po intervenci jsme zjistili vyšší úspěšnost krátkých patů (o 11 %, p < 0,001) a vyšší přesnost dlouhých patů (o 15,8 %, p < 0,001). Skupina krátkých drilů se zlepšila více v úspěšnosti krátkých patů (o 15,3 % resp. 6,7 %) a...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.